تحلیل محتوای کتاب فارسی چهارم ابتدایی با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت
کد مقاله : 1072-CACONF
نویسندگان
نگار قاسمی مهرآبادی *، مریم شاه حسینی
علوم تربیتی دانشگاه الزهرا سمنان
چکیده مقاله
هدف این مطالعه تحلیل محتوای کتاب فارسی چهارم ابتدایی از منظر مولفه های ایثار و شهادت است.این پژوهش با روش تحلیل محتوا انجام شده و واحد تحلیل آن متن،تصاویر و تمارین ارائه شده در درس ها است.جامعه پژوهش کتاب فارسی چهارم ابتدایی و حجم نمونه ی انتخاب شده برابر با جامعه ی پژوهش است.برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از شاخص های آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی )استفاده شده است.یافته های به دست آمده نشان داد که در کتاب فارسی چهارم ابتدایی از بین مولفه های آموزشی ایثار و شهادت مولفه ی خدامحوری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و مولفه ی عمل صالح مورد توجه قرار نگرفته است.
کلیدواژه ها
تحلیل محتوا؛ایثار؛شهادت؛کتاب فارسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر