تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی با رویکرد سلامت و بهداشت جسمی_ روانی
کد مقاله : 1025-CACONF
نویسندگان
فاطمه رضائی *1، سمیه مرادی1، مهدی عاشوری2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا سمنان
2رئیس گروه تحقیقات
چکیده مقاله
هدف اصلی این پژوهش،تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم دبستان با رویکرد سلامت و بهداشت جسمی _ روانی است. در این پژوهش واحد تحلیل ،تصویر و واحد ثبت ،صفحه است. جامعه آماری کتاب علوم تجربی سوم دبستان سال 99_1398 می باشد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که مولفه ی سلامت و بهداشت جسمی ، 17 درصد و مولفه ی سلامت و بهداشت روانی، 12درصد به خود اختصاص داده است؛ بنابراین به مولفه ی سلامت و بهداشت جسمی بیش از سلامت و بهداشت روانی توجه شده است . در مولفه بهداشت وسلامت جسمی، از بین 7 شاخص در نظر گرفته شده، به شاخص تغذیه مناسب و شاخص تمرین و نرمش و نیز در مولفه ی سلامت و بهداشت روانی از بین 7 شاخص در نظر گرفته شده ، به شاخص سازگاری با دیگران و شاد و مثبت اندیشی بیش تر پرداخته شده است .بنابراین تصاویر کتاب تمامی مولفه های بهداشت وسلامت جسمی و روانی را به طور یکسان پوشش نداده است و هر یک از شاخص های مولفه های مذکور به طور متوازن مورد توجه قرار نگرفته است.
کلیدواژه ها
کتاب علوم؛ تحلیل محتوا؛ سلامت ؛ بهداشت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر